tiistai 23. heinäkuuta 2013

And i'm back!

 
 
Minä, nuori naisen alku Seinäjoelta yritän nyt tehdä paluun takaisin tähän bloggaamisen ihmeelliseen maailmaan!
 
Minulla tosiaan oli blogi tuossa viime vuoden puolella, jonka sitten päätin vähin äänin poistaa ja pitää pientä taukoa kirjoittelusta. Syynä tuohon päätökseeni oli pienoisen masentuneisuuden alkaminen, joka rupesi sitten näkymään blogissanikin. Muutenkin tuntui ettei oikein aika riittänyt, tai sitten ei vain huvittanut kirjoitella. Yläasteen loppuminen oli suuri helpotus, ja sain nyt sitten otettua itseäni kunnolla niskasta kiinni ja fiilikset on todella paljon paremmat ja muutenkin positiivisuutta olen elämääni löytänyt enemmän. Ajattelin pitää edellisen blogin nimen, mutta muuten aloittaa aivan alusta :)
 
Voisin tähän alkuun laittaa pientä selostusta itsestäni, elämästäni ja kiinnostuksen kohteistani. Yritän nämä asiat tiivistää melko pieneksi, mutta pikkuhiljaa uusien postauksien kautta saa varmasti tietää minusta niitäkin asioita mitä en nyt tähän kirjoita.

 
  1. Menneisyys
     
    Olen syntynyt Jyväskylässä, mutta muutimme perheeni kanssa Seinäjoelle jo silloin kun olin reilusti alle vuoden ikäinen. Perheeseeni kuuluu äiti, isä ja isosisko. Neljän vuoden ikäisenä minulle todettiin diabetes, jota olen nyt siis sairastanut n. 11 vuotta. Itsensä hoitamisesta on melkeinpä tullut rutiini, mutta pakko myöntää, että välillä sekin meinaa unohtua muiden menojen pyöriessä päässä. Laiskuuskin saattaa olla osa syy "unohtamiseen.."
    Minulla on myös keliakia, sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, jotka molemmat todettiin minulle noin kuuden vuoden iässä. Vuonna 2008 minulle tehtiin kilpirauhasten leikkaus, jolloin silloinen liikatoiminta vaihtui vajaatoiminnaksi. Sairauksieni lisäksi lapsuuteni on ollut melko iloinen ja normaali. Harrastin jalkapalloa kuusi vuotta, sekä tanssia kolme vuotta. Olen aina rakastanut auringossa loikoilua ja jäätelön syömistä :)
  2. Luonne
    Minä satun olemaan yksi niistä reppanoista jotka ovat luonteeltaan hyvin luottavaisia, mikä sitten on kostautunut jo monen monta kertaa. Haluan uskoa aina ihmisistä hyvää ja annan anteeksi todella helposti. Tulen toimeen todella monenlaisten ihmisten kanssa, vaikka olenkin toisinaan melko ujo. Isoissa porukoissa en kovin paljoa suutani aukaise, mutta pienemmissä porukoissa saatan olla koko ajan äänessä. Suustani pääsee välillä niin mielenkiintoisia juttuja, että niitä ymmärtävät vain harvat ja valitut. Olen todella huono suuttumaan. En osaa raivota, huutaa ja riehua. Se on etu sinänsä, mutta sitten kaikki tuo viha kertyy pään sisälle ja purkautuu jollakin muulla tavalla.
  3. Kiinnostuksen kohteet
    Kuvaaminen, jota harrastan yksin sekä ystävieni kanssa on minulle yksi tärkeimmistä asioista. Silloin saa jotain muuta ajateltavaa ja pitää yrittää näyttää hyvälle x) En ole lähelläkään ammattikuvaajaa, mutta se on mukavaa ajanviettoa. Vielä pitäisi jaksaa opetella käyttämään kameraani paremmin.. Myös musiikki (yllätysyllätys) on yksi tällainen asia mikä on minulle hyvin tärkeää. On ihanaa pistää napit korville, mennä makaamaan sänkyyn, pistää hyvää musiikkia ja irrottautua edes hetkeksi todellisuudesta. Kirjallisuus, sekä lukeminen että kirjoittaminen molemmat kiinnostavat minua. Olen hidas lukemaan, joten en oikein pääse eteenpäin kirjoissa, mutta nyt olen päättänyt aloittaa lukemisen kunnolla ja minua odottaakin jo pitkä lista kirjoista jotka on pakko lukea! Kirjoittamista harrastan nyt täällä blogissa, sekä olen kirjoitellut muutamia biisejä ja runoja pienestä asti. Ne ovat kyllä sellaista materiaalia, mitä kukaan ei tule ikinä näkemään! Viime vuoden ajaksi otin myös käyttöön vihon, jonne voin kirjoittaa ajatuksiani ja tunteita aina silloin kun masentaa yms. Siitä oli oikeasti aika paljonkin apua!
  4. Nykyaika/tulevaisuus
    Toukokuun lopulla pääsin pois yläasteelta 8.5 keskiarvolla. Oli todella suuri helpoitus kun kesäloma alkoi ja tiesi ettei enää ikinä tarvitse palata tuonne ahdistavaan loukkuun! Loman olen ollut melko rennosti, eikä ole oikein tullut tehtyä mitään. Odotan innolla (mutta samalla kauhuissani kun tiedän loman loppuvan) koulun alkua Seinäjoen sosiaali- ja terveysalalla ja siellä meinaan tehdä kaksoistutkinnon. Olen miettinyt että tuon koulun jälkeen voisin yrittää päästä lääkikseen, mutta aika näyttää mitä tapahtuu. Nyt haluan nauttia elämästäni ihanien kavereideni ja poikaystäväni kanssa, sekä valmistautua tuleviin haasteisiin :)
 
-wemmu:)

    P.s. Blogin ulkoasu ei ole vielä hääppöinen, mutta taidan jättää sen tarkemman muokkaamisen jollekkin toiselle päivälle..

 




2 kommenttia:

  1. Sulla on tosi mielenkiintoinen blogi ja kirjotat kivasti! :)

    VastaaPoista